تامین کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی

ساخت وبلاگ

شیر پروانه ای چیست ؟

شیر پروانه ای نیز مانند شیر توپی قابلیت قطع و وصل سریع دارد و با توجه به اینکه قیمت آن بسیار ارزان است باعث شده است که در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی داشته باشد. در شیر پروانه ای، دیسک در مرکز لوله قرار دارد و چرخش دیسک در آن ها باعث قطع و وصل جریان در مسیر لوله می شود. دیسک شیرهای پرونه ای بر خلاف شیرهای توپی، در مسیر جریان سیال قرار دارند که با توجه به این موضوع می توان گفت که شیرهای پروانه ای باعث افت فشار درحالت باز هستند. از مزایای شیرهای پروانه ای می توان به کم بودن وزن و اندازه، افت فشار کم و سوار فوری، استفاده از محرک، عدم هیچگونه نیاز به تکیه گاه اضافی، استفاده از شیر برای باز و بسته و کنترل سیال  نیز اشاره کرد.

کاربرد شیرهای پروانه ای

نوع کاربردی که شیر پروانه ای دارد ویژگی های آن را تعیین می کند که بر اساس محل نصب آن ها و اینکه با چه سیالی در تماس هستند مشخصه ای آن ها نیز تعیین می شود. قابل ذکر است که شیرهای پروانه ای در سرویس های مختلفی مانند مایعات، بخار، هوا، آتش نشانی، مکش، سرمایش و ... مورد استفاده قرار می¬گیرند که با توجه به مزایای آن ها کاربرد فراوانی در صنایع مختلف مانند صنایع غذایی، نفت و گاز و ... دارند. 

شیر پروانه ای بر اساس جنس بدنه

شیرهای پروانه ای با توجه به جنس بدنه ای که دارند به دسته های شیر پروانه ای جنس چدنی با دیسک پلاستیکی و استیل، شیر پروانه ای از جنس استنلس استیل، شیر پروانه ای فولادی، شیر پروانه ای UPVC و شیر پروانه ای با بدنه چدن داکتیل دسته بندی می¬شوند. 

•    شیر پروانه ای جنس چدن با دیسک پلاستیکی 

این نوع از شیرهای پروانه ای معمولا در سیستم هایی که سیال غیر خورنده در آن جریان دارد مورد استفاده قرار می گیرند.

•    شیر پروانه ای جنس چدنی با دیسک استیل 

این نوع شیرهای پروانه ای با توجه به مقاومت بالایی که دارند در مواردی که سیال خورنده در سیستم جریان است استفاده می-شوند. در شرایط ویژه و کاربردهایی که علاوه بر خورندگی، سیال دارای کلر و یا نمک باشد این نوع شیرها نیز پیشنهاد می شود.

•    شیر پروانه ای از جنس استنلس استیل

این شیرها معمولا در صنایعی مانند نفت و گاز، صنایع دریایی، کاغذسازی، سیستم های کنترل سوخت و از همه مهم تر پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرند و کاربرد فراوان دارند. در واقع می توان گفت که این شیرها برای سیالاتی که غیر خورنده هستند و دمای بسیار پایین و یا بسیار بالایی دارند مناسب هستند. 

•    شیر پروانه ای فولادی 

این شیرها غالبا در سیالاتی که غیر خورنده هستند ( آب، گاز و روغن ) و در دماهای خاصی بین 30- الی 400 درجه سانتی‌گراد مورد استفاده قرار می‌گیرند و مناسب هستند.

•    شیر پروانه ای UPVC

این شیرها از نظر قیمتی نسبت به سایر شیرها مقرون به صرفه تر هستند، به آسانی نصب می شوند و به سرعت به بهره برداری می¬رسند. از مزیت های دیگر این شیرها پشتاور پایین آن ها است که باعث باز و بسته کردن آن ها می¬شود.

•    شیر پروانه ای با بدنه چدن داکتیل

این نوع از شیرها در مقابل سایش از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند.

شیرهای پروانه ای بر اساس نحوه اتصال

•    شیرهای پروانه ای دو سر فلنج

اتصال در این نوع شیرها از اتصال فلنج بدنه به فلنج های خط لوله انجام می¬شود.

•    شیرهای پروانه ای ویفری

محل نصب این شیرها معمولا بین فلنج های خط لوله و فلنج هایی که پیچ شده اند و بدنه شیر را احاطه می کنند است. نصب آن ها بسیار آسان است اما تحت عنوان شیر ایزوله نمی توان آن ها را مورد استفاده قرار داد.

•    شیرهای پروانه ای لاگ

این شیرها برآمدگی هایی که روی بدنه خود دارند باعث می شود که محل مناسبی برای اتصال پیچ های خط لوله و بدنه باشد و نسبت به نوع ویفری اتصال بهتری دارند. در نتیجه باید گفت که باعث فراهم آب بندی بیشتر می¬شوند.

•    شیرهای پروانه ای با اتصال جوشی یا اتصال گرو

این شیرها به دلیل اتصال جوش خوردن مستقیم به خط لوله در سیستم هایی که فشار بالا دارند بسیار استفاده می شوند.

محیط نصب شیرهای پروانه ای

شیرهای پروانه ای در فضاهای خارجی نیز نصب می شوند که حتما باید از پوشش های لازم برخوردار باشند و با توجه به نوع فضای کاری که سیستم شیرهای پروانه ای دارند باید مشخصه های مخصوص آن فضا را داشته باشند. در صورتی که شیرها پوشش های موردنیاز را نداشته باشند منجر به پوسیدگی و اختلال در عملکرد آن ها می شود. 
جهت خرید شیر پروانه ای با بهترین قیمت و کیفیت می‌توانید با شماره 02186073350 تماس گرفته و از مشاوره تخصصی این مجموعه بهره مند شوید. پتروسا، تامین کننده و وارد کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی، قطعات صنعتی را با کیفیت عالی و قیمت مناسب برای خریداران تهیه کرده و عرضه بازار می کند. 
منبع : فصل تجارت 

تامین کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی ...
ما را در سایت تامین کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی دنبال می کنید

برچسب : شیر پروانه ای ,قیمت شیرپروانه ای ,خرید شیر پروانه ای , نویسنده : پتروسا petrosa بازدید : 183 تاريخ : دوشنبه 7 تير 1400 ساعت: 13:41

 شیر توپی یا بال ولو نسبت به سایر شیرها کاربرد بیشتری دارند و دلیل اصلی آن وجود ساختمان داخلی ساده در آن ها است. از گردش 90 درجه گوی توخالی برای طراحی این قطعات استفاده شده است و به نحوی است که با چرخش گوی جریان سیال قطع و وصل می شود. به عبارتی شیر توپی نوعی از شیر ربع گرد است و با قطع و وصل جریان مسیر جریان را باز و بسته می کنند.

کاربرد شیر توپی

بال ولو یا شیر توپی در وسایل خانگی و لوله کشی های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال این قطعات جهت کنترل جریان نیز مورد استفاده قرار می گیرند. شیرهای توپی فشار و حجم بالای سیال را تا حد زیادی تحمل می کنند و توانایی مدیریت جریان سیال را تا دمای 480 درجه سانتی گراد دارند. بنابراین می توان گفت صنایعی که تحت شرایط فوق کار می کنند به راحتی می توانند از شیرهای توپی استفاده کنند.

انواع شیرتوپی

بهتر است که برای دسته بندی این قطعات به شکل طراحی و ساختمان آن ها توجه بسیاری کرد. در واقع در طراحی این شیرها نیز دو جزء مجزا ( بدنه شیر و بخش توپی ) وجود دارد.

انواع شیر توپی بر اساس طراحی بدنه

طراحی بدنه شیرهای توپی را می توان به صورت های مختلف یک تکه، دو تکه و سه تکه انجام داد که این قطعات توسط جوش و پیچ و مهره به هم وصل می شوند. بهتر است این نکته مهم را بدانید که شیرهای دوتکه و سه تکه قیمت بالاتری دارند اما هزینه تعمیر در آن ها مقرون به صرفه تر است. شیرهای توپی از نظر طرحی بدنه به سه دسته تقسیم می شوند :

  • ورودی کناری  (Side entry)

در این طراحی بدنه شیر توپی به صورتی است که قسمت توپی آن از بخش های کناری وارد و خارج می شوند. بنابراین اگر قرار بر این باشد که توپی شیر تعمیر شود، شیر را به طور کامل باید از خط جریان جدا کرد و تعمیرات لازم را روی آن انجام داد. ورودی کناری ها ممکن است که به سه شکل یک تکه، دو تکه و سه تکه طراحی شوند.

  • ورودی بالا (Top entry)

در طراحی ورودی بالا نیز، بدنه شیر به نحوی طراحی می شود که بخش توپی آن از قسمت بالا کاملا در دسترس باشد. در این نوع  طراحی هر چه اتصالات کمتر باشد احتمال نشتی نیز کاهش می یابد.

توپی نیز در این نوع طراحی، در داخل شیر حالت شناور دارد و قابلیت جابه جایی آن تا چند میلی متر است. تنها بخشی که به توپی متصل است قسمت بالایی آن است و کنترل آن هم از بالا انجام می شود.

  • جوشی (Welded body ball valve)

    طراحی شیرهای جوشی به این صورت است که دیگر از پیچ و مهره و اتصالات استفاده نمی شود. شیرهای جوشی در کارهای ساده مورد استفاده قرار می گیرند. استحکام بالای بدنه در شیرهای جوشی یکی از پارامترهای قابل توجه و حجم و وزن آن ها نسبت به سایر طراحی ها کمتر است. بنابراین باید گفت به دلیل عدم تعمیر شیرهای تمام جوش، در طراحی های صنعتی بسیار کمتر استفاده می شوند.

    انواع شیر توپی بر اساس طراحی توپی

    شیرهای توپی بر اساس طراحی توپی به موارد زیر تقسیم می شوند :

  • شناور (Floating ball valve)
  • ترونیون (Trunnion ball valve)

در این نوع طراحی، توپی به صورت کامل در محفظه داخلی فیکس می شود و حرکت آن از هر چهار طرف نیز محدود می شود. هزینه این طراحی ها بیشتر است اما کارایی بهتر و بیشتری دارند. از شیرهای توپی ترونیون می توان در جریان هایی که فشار بالا دارند نیز استفاده کرد. بخش نشیمن گاه در شیرهای ترونیون آزاد است و توسط شفت و فنر به پایین بدنه متصل می شود. این قابلیت برای آب بندی شیر مورد استفاده قرار می گیرد.

  • قطر کم (Reduced bore)

در طراحی این قطعات، طراحی بخش توپی شیر به گونه ای است که قطر کمتری دارد و این مسئله منجر به افت فشار جریان در شیر می شود.

  • قطر زیاد (Full bore)

در صورتی که در طراحی توپی، قطر آن با قطر خط لوله هم اندازه باشد باعث می شود که هیچگونه افت فشاری در مسیر جریان سیال پیش نیاید.

  • وی شکل (V-Shaped ball valve)

طراحی نشیمن گاه در این حالت شباهت زیادی به حرف V انگلیسی دارد. دلیل انتخاب این طراحی این است که امکان کنترل جریان سیال در خط لوله ایجاد شود. قابل ذکر است که شیر توپی در کنترل جریان مورد استفاده قرار نمی گیرد اما از توپی های وی شکل در کنترل جریان سیال می توان استفاده کرد.

جهت خرید شیر توپی با قیمت عالی و کیفیت مناسب می‌توانید با شماره 02186073350 تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید. پتروسا، تامین کننده و وارد کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی، قطعات صنعتی را با کیفیت عالی و قیمت مناسب برای خریداران تهیه کرده و به بازار عرضه می‌کند.

منبع : خبرگزاری آریا

تامین کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی ...
ما را در سایت تامین کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی دنبال می کنید

برچسب : شیرتوپی ,قیمت شیر توپی ,خرید شیر توپی , نویسنده : پتروسا petrosa بازدید : 178 تاريخ : دوشنبه 7 تير 1400 ساعت: 13:41

یکی از روش های پرکاربرد برای اتصال لوله ها، شیرآلات و قطعات به یکدیگر فلنج است. به عبارت دیگر فلنج ها به قطعات و یا صفحات دیسکی مدور می گویند که سوراخ هایی بر روی آن ها طراحی و ساخته شده است

یکی از روش های پرکاربرد برای اتصال لوله ها، شیرآلات و قطعات به یکدیگر فلنج است. به عبارت دیگر فلنج ها به قطعات و یا صفحات دیسکی مدور می گویند که سوراخ هایی بر روی آن ها طراحی و ساخته شده است و دو قطعه را به صورت جفت توسط پیچ و مهره و گسکت به هم وصل می کنند. قابلیت جداسازی یکی از مزایای مهم استفاده از فلنج به شمار می رود. در روش اتصال برای جوش دادن دو قطعه و یا دو لوله جهت جداسازی مجدد آن ها، به جوش دوباره و برشکاری نیاز خواهید داشت که فلنج شما را از این کار بی نیاز می کند و با باز و بسته کردن پیچ و مهره ها قطعات از یکدیگر جدا می شوند. نصب آن به این گونه است که به هر لوله یک فلنج جوش داده می شود، سطح آن ها روی هم قرار می گیرند و توسط پیچ و مهره به یکدیگر وصل می شوند و آب بندی آن ها از طریق واشر یا گسکت انجام می شود. تغییر مسیر و تغییر قطر لوله ها در فشار کم و بالا از کاربردهای دیگر فلنج است که می توان به آن اشاره کرد.

انواع مختلف فلنج 

  1. فلنج با سطح ساده

این نوع از فلنج ها از سطح صاف و بدون شیار و گلو برخوردار هستند و معمولا در دماها و فشارهای پایین استفاده می شوند. این فلنج ها از آلیاژهای آهن، چدن، استیل و در مواردی هم پلی اتیلن برای ساخت لوله پلی اتیلن تشکیل می شوند که از لحاظ قیمت مقرون به صرفه تر است. 

  1. فلنج نر و ماده

این نوع فلنج یکی از مهم ترین فلنج ها به شمار می رود که در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، آب رسانی و بخش پایپینگ کاربرد فراوانی دارد. این فلنج ها به صورت نر و مادگی به یکدیگر وصل می شوند و اتصال آن ها به این صورت است که سطح یکی از فلنج ها برآمده و دیگری سطح فرورفته ای دارد. 

  1. فلنج گلودار جوشی

مقطع مخروط مانند در فلنج های گلودار یکی از شاخصه هایی است که باعث می شود این فلنج ها به آسانی قابل تشخیص باشند و این مقطع مخروطی به لوله جوش و یا دیواره اتصالات، جوش می خورد. این مقطع مخروطی باعث می شود استحکام و مقاومت فلنج در فشار و حرارت های بالا و دمای زیر صفر، افزایش یابد. نوع جوش دادن در این فلنج ها، به این صورت است که با یک جوش قدرتمند وV  شکل به لوله ها و اتصالات جوش داده می شوند.

  1. فلنج اسلیپان (Slip On)

این فلنج ها تحت فشارهای داخلی ۲/۳ فلنج گلودار جوشی هستند که همین ها در موارد خاص تا ۱/۳ کاهش می یابند و اتصال آن ها به این صورت است که توسط ۲ جوش فیلت جوش داده می شوند. یکی از معایب این فلنج ها این است که اول باید لوله ها به فلنج جوش بخورند.

  1. فلنج جوشی ساکت (Socket)

این فلنج ها برای اتصال سایزهای کوچک و فشارهای بالا استفاده می شوند. نیروی ایستایی در این فلنج ها و فلنج های اسلیپان یکسان هستند اما مقاومت خستگی در این فلنج ها حدود ۱.۵ برابر فلنج های اسلیپان محسوب می شود. اتصال با اتصالات و لوله ها با یک جوش فیلت و از بیرون انجام می شود که این نوع اتصال در فلنج های اسلیپان کاملا برعکس است. 

  1. فلنج رزوه ای

یکی از مزیت های مهم این فلنج ها این است که بدون اینکه جوشکاری شوند قابل اتصال هستند. فلنج های رزوه ای در سایزها و اندازه های مختلفی وجود دارند که معمولا سایز های کوچک آن ها بیشتر استفاده می شوند. قابل ذکر است که این فلنج ها برای اتصال به لوله های کوچک و یا نازک به هیچ عنوان کاربردی ندارند.

  1. فلنج کور

این فلنج ها معمولا بدون سوراخ هستند و برای مسدود کردن شیرآلات مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا در سایزهای بسیار بزرگ و فشارهای بالا کاربرد فراوانی دارند.

  1. فلنج با سطح برجسته

در این نوع فلنج ها، سطح پیشانی آن ها که مقابل فلنج های دیگر قرار گرفته می شود معمولا برجسته تر از سطح انتهایی آن ها محسوب می شود. سطح برجسته نیز به دو شکل صیقلی و شیاردار وجود دارد.

  1. فلنج حلقه مشترک

این فلنج ها در سرویس هایی که فشار و دمای بالایی دارند استفاده می شوند و نسبتا گران محسوب می شوند. هر دو قسمت فلنج از طریق یک رینگ از هم جدا می شوند و مانع از برخورد دو صورت فلنج به هم می شوند. این رینگ که بین دو صفحه فلنج قرار گرفته، پس از اینکه دو فلنج با پیچ و مهره به هم وصل شوند و تحت فشار قرار بگیرند باعث آب بندی بهتر فلنج ها می گردد. 

  1. اریفیس فلنج

این فلنج ها با اریفیس مترها در ارتباط هستند و اریفیس مترها برای تخمین میزان جریان سیال استفاده می شوند. فلنج های اریفیس، از لحاظ ظاهری به فلنج های رزوه ای اسلیپان و گلودار شباهت دارند.

شرکت پتروسا یکی از بزرگترین تامین کننده های تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی است که قطعات صنعتی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه بازار می نماید. شما می توانید جهت خرید فلنج با شماره ۰۲۱۸۶۰۷۳۳۵۰ تماس حاصل کرده و از طریق کارشناسان مجرب این مجموعه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

|منبع : رسالت نیوز 

تامین کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی ...
ما را در سایت تامین کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی دنبال می کنید

برچسب : فلنج ,خرید فلنج ,قیمت فلنج , نویسنده : پتروسا petrosa بازدید : 160 تاريخ : دوشنبه 7 تير 1400 ساعت: 13:40

کاربرد لوله‌ها در انواع مختلف و در هر اندازه‌ای تنها با استفاده از اتصالات معنا پیدا می‌کند. برای کار با لوله‌ها در قسمت‌های مختلف پروژه‌های ساختمانی و صنعتی لازم است که از اتصالات مناسب با آنها استفاده شود. خرید اتصالات با کیفیت تاثیر بسیار مهمی در کیفیت کار لوله کشی خواهد داشت و می‌تواند به عنوان یک اصل مهم شناخته شود. اتصالات همانطور که از نام آن مشخص است برای وصل کردن سایر لوله‌ها به یکدیگر در قسمت های مختلف لوله کشی کاربرد دارند.

1

 

به گزارش صاحب نیوز؛ با توجه به انواع لوله‌ها و اندازه‌های آنها از نوع اتصالات خاصی استفاده می‌شود. علاوه بر اتصال لوله‌ها به یکدیگر می‌توان از اتصالات برای انشعاب گیری و تغییر قطر لوله‌ها هم استفاده کرد. معمولا اتصالاتی که در صنعت استفاده می‌شوند، تجهیزات کوچکی هستند ولی اهمیت بسیار زیادی در لوله کشی های صنعتی دارند. برای ساخت اتصالات صنعتی معمولا از آلیاژ فولاد یا برخی آلیاژهای خاص استفاده می‌کنند و می‌توان گفت با توجه به جایی که استفاده می‌شوند کاربرد های خاص و متفاوتی دارند.

با توجه به این نکته باید دقت کنید که نمی‌توان از هر نوع اتصالات در هر زمینه‌ای استفاده کرد و به طور کلی برای خرید اتصالات در انواع مختلف باید به این نکته توجه شود. در ادامه با انواع اتصالات و کاربرد آنها به صورت مختصر آشنا خواهیم شد.

انواع اتصالات در صنعت و کاربرد های آنها

به طور کلی در لوله کشی های صنعتی از 3 نوع اتصالات جوشی، فشار قوی و فلنج استفاده می‌شود. در بین این سه گزینه می‌توان گفت که اتصالات جوشی متداول تر از بقیه بوده چرا که می‌تواند با هر نوع لوله‌ای جوش داده شده و همراه با آنها استفاده شود. این نوع اتصالات با توجه به مکانی که استفاده می‌شوند در انواع خاصی مثل تبدیل، زانویی جوشی، سه راهی، چهار راهی، درپوش و استناب‌اند ساخته شده‌اند.

با توجه به نوع و شیوه ساخت اتصالات جوشی از آن در کاربردهای مختلفی استفاده می‌کنند. از جمله این کاربرد ها می‌توان به تغییر سایز و جهت لوله ها، مسدود کردن مسیر لوله ها، انشعاب گیری و در نهایت تقسیم مسیر لوله ها به چند مسیر اشاره کرد. دقت کنید که این نوع اتصالات در کشورهای مختلف در اندازه‌های استاندارد و مشابه‌ای ساخته می‌شوند که تقریبا در تمام دنیا این اندازه‌ها یکسان است. همانند لوله‌ها که با توجه به استاندارد های بین المللی اندازه و قطرهای خاصی داشته و با توجه به همین قطرها ساخته می‌شوند.

با توجه به تکنولوژی ساخت اتصالات جوشی در صورتی که به درستی و در مکان درست استفاده شود هیچگونه نشتی را در محل استفاده از آن مشاهده نخواهید کرد. منظور از استفاده درست بدین صورت است که قبل از استفاده محل اتصال لوله ها را از هرگونه رطوبت و زنگ زدگی پاک کرده و در قسمت اتصالات نیز به همین صورت تمیزکاری شده و در نهایت هر دو محل اتصال در مقابل هم قرار گرفته و جوش داده می‌شوند.

اتصالات فشار قوی

این نوع اتصالات به عنوان قدیمی‌ترین و رایج‌ترین نوع اتصالات است که به خاطر نصب آسان، هزینه کم و عمر بالا خیلی زیاد استفاده می‌شدند و همچنان استفاده می‌شوند. معمولا اتصالات فشار قوی برای لوله‌هایی که قطر کم دارند استفاده می‌شوند. نکته مهم در استفاده از این نوع اتصالات این است که نیاز به تجربه و تخصص خاصی ندارد و به سادگی نصب می‌شوند. مانند سایر تجهیزات صنعتی برای ساخت این نوع اتصالات هم از مواد و آلیاژ های خاصی استفاده می‌کنند.

چدن معمولی و نشکن، آلیاژ‌های برنج و برنز، کربن استیل و استیلنس، آلیاژ هایبرنج و برنز کوبیده شده از جمله مواردی هستند که برای ساخت اتصالات فشار قوی از آنها استفاده می‌شود.

فلنج

فلنج را می‎توان به عنوان یک ابزار معرفی کرد که با هدف بالا بردن استحکام اتصالات از آن استفاده می‌شود. علاوه بر این فلنج را برای اتصال دو وسیله به یکدیگر استفاده می‌کنند. در کار با فلنج نکته مهمی که وجود دارد راحتی استفاده در باز و بسته کردن اتصالات است چرا به به راحتی با باز کردن و یا باز کردن پیچ و مهره‌ها می‌توان لوله ها را از یکدیگر جدا کرد. در صورتی که اگر شما از نوع اتصالات جوشی استفاده کنید هم در زمان اتصال و هم در زمان جداسانی نیاز به استفاده از ابزار جوش و برش خواهید داشت.

این می‌تواند کمی زمانبر و اذیت کننده باشد. ولیکن ذکر این نکته در اینجا الزامی است که نمی‌توان در تمامی موارد تنها از فلنج استفاده کرد و با توجه به کاربرد و محل استفاده لازم است نوع مناسب انتخاب شود.

برای خرید انواع اتصالات در کیفیت مناسب و عالی می‌توانید از طریق پتروسا اقدام کنید. این شرکت تامین کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی است و می‌تواند تمام قطعات و تجهیزات لازم در لوله کشی را با کیفیت عالی در اختیار شما قرار دهد. بعلاوه شما می‌توانید انواع لوله، شیرآلات و اتصالات را از طریق همین شرکت خریداری کنید.

تامین کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی ...
ما را در سایت تامین کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی دنبال می کنید

برچسب : اتصالات صنعتی , فلنج , اتصالات جوشی , نویسنده : پتروسا petrosa بازدید : 181 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1400 ساعت: 17:53

در حال حاضر همه ما با کاربرد سایر شیرآلات و لوله‌ها آشنایی داریم ولی برای اندک کسانی که هدف از تولید شیرآلات را نمی‌دانند در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد. شیرآلات در کنار لوله‌ها و اتصالات استفاده می شوند و برای تنظیم و چگونگی استفاده از آنها کاربرد دارند. با استفاده از شیرآلات می‌توانید مشخص کنید مواد درون لوله‌ها چه موقع عبور کنند. یا اینکه می‌توان میزان و چگونگی عبور مواد از لوله‌ها را در روش‌های مختلف مشخص کرد.

می‌توان شیرآلات را همانند نوعی سوئیچ مکانیکی در نظر گرفت که برای استفاده از لوله‌ها تنظیمات خاصی را اعمال می‌کند. بدون شیرآلات امکان استفاده از لوله‌ها و کاربرد آنها نخواهد بود. مواد درون لوله‌ها در انواع مختلف و با جریان‌های متفاوتی عبور می‌کنند. می‌توان آنها را به چند نوع مختلف عبور داده و رفت و آمد مواد را تنظیم کرد. این کار تنها با استفاده از شیرآلات اتفاق می‌افتد. حال که با کاربرد و هدف از تولید شیرآلات آشنا شدیم باید بدانید که انواع مختلفی از شیرآلات وجود خواهد داشت. با توجه به این نکته که لوله‌ها برای کاربردهای مختلف بسیار زیادی استفاده می‌شوند و در اندازه های متفاوتی وجود دارند، شیرآلات مختلفی لازم است تا تا بتوان در این موقعیت‌های مختلفت از لوله ها استفاده کرد. در ادامه با انواع شیرآلات و کاربرد هر کدام از آنها آشنا خواهیم شد.

انواع شیرآلات

همانطور که اشاره کردیم شیرآلات در انواع مختلفی برای سایر کاربردها ساخته می‌شود. استفاده از هر کدام از آنها با توجه به نوع کاربرد متفاوت است. به طور کلی شیرآلات به انواع زیر طبقه‌بندی می‌شوند:

  • توپی
  • کشویی
  • بشقابی
  • یکطرفه
  • اتوماتیک
  • DBB
  • شیر پروانه ای
  • شیر کشویی چاقویی

علاوه شیرآلات‌هایی که نام بردیم انواع دیگری هم وجود دارند ولی چندان متداول نبوده و از این دسته‌ها که نام بردیم بیشتر استفاده می‌شود.

شیر های توپی

شیر توپی یکی از شیرهای بسیار پرکاربرد در صنعت بوده و می‌توان در زمینه‌های متفاوتی از آنها استفاده کرد. با توجه به کاربردی که دارند در گروه شیرهای سریع العمل قرار می‌گیرند چرا که برای کار با آنها تنها لازم است به صورت ۹۰ درجه اهرم شیر را بچرخانید. مواد یا جریان مواد درون لوله ها به سرعت قطع و وصل می‌شود. شاید برای شما هم این سوال بوجود آمده باشد که چرا این نوع شیر به عنوان شیر توپی شناخته می‌شود. در جواب به این سوال می‌توان گفت که در قسمت داخلی این شیر یک توپ دارای منفذه یا یک کره قرار دارد. با توجه به ویژگی‌های عالی و کاربرد بسیار زیادی که این نوع شیر دارد می‌توان از آن در سایر زمینه‌های صنعتی استفاده کرد.

ذکر این نکته الزامی است که این نوع شیر به چند دسته تمام جوش، بدنه چندتیکه، ورود از بالا و ورود از انتها تقسیم بندی می‌شود.

شیر کشویی

شیر کشویی یکی از شیرهای بسیار پرکاربرد در صنعت آب بوده و بسیار در این زمینه استفاده می‌شود. علاوه بر آب سایر سیالاتی که دمای آنها کمتر از ۸۰ درجه سانتی‌گراد است هم ازاین نوع شیر برای کنترل و تنظیم استفاده می‌کنند. از این شیر معمولا برای قطع و وصل کردم عبور مواد استفاده می‌شود و کاربرد آن بیشتر در این زمینه خواهد بود. از این شیرها در حالت صفر یا یک استفاده می‌شود و حالت دیگری ندارند. به این معنی که یا به طور کامل باز هستند و یا کاملا بسته خواهند بود. دقت کنید که اگز از این شیرها در حالتی بین باز و بسته استفاده شود ممکن است به ساختار آن آسیب برسد.

شیر بشقابی

یکی دیگر از انواع شیر آلات صنعتی می‌توان به شیر بشقابی اشاره کرد که به آن شیر کروی هم گفته می‌شود. این نوع نامگذاری به دلیل ظاهر و ساختار کروی شکل این شیر است. این نوع شیر قابلیت تنظیم دارد و می‌توان از آن در کاربردهایی که نیاز به تنظیم میزان و چگونگی عبور سیالات است استفاده کرد. بعلاوه شیرهای بشقابی می توانند در زمینه قطع و وصل کردن هم استفاده شوند ولی با توجه به کاربردشان بیشتر مواقع برای تنظیم از آنها استفاده می‌شود.

شیر یکطرفه

شیر یکطرفه یکی دیگر از شیرهای صنعتی هستند. این شیرها همانطور که از نام آنها مشخص هست به صورت یکطرفه کار می‌کنند. مایعاتی که از درون این شیرها عبور می‌کنند تنها می‌توانند در یک جهت حرکت کنند و به عبارتی می‌توان گفت جهت دیگر در شیر های یکطرفه مسدود است. با توجه به کاربرد این شیر باید توجه شود که مهم نیست از کدام طرف مایعات و مواد مورد نظر وارد شیر می‌شوند، نکته مهم در اینجا این است که نمی توان همزمان از دو طرف شیر برای ورود استفاده کرد.

شیر اتوماتیک

برای خرید شیرآلات اتوماتیک و استفاده از آنها می‌توان انواع شیرآلات را با استفاده از محرک‌های پنوماتیک، هیدرولیکی یا برقی به شیرهای اتوماتیک تبدیل کرده و از آنها استفاده کرد.

برای خرید هر کدام از این شیرها می توانید از طریق سایت پتروسا که تولید کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی است استفاده کنید.

منبع : پزشکی و سلامتی 

تامین کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی ...
ما را در سایت تامین کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی دنبال می کنید

برچسب : شیر یکطرفه , شیر بشقابی , شیر کشویی , شیر توپی , نویسنده : پتروسا petrosa بازدید : 161 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1400 ساعت: 17:45

در صنعت از لوله‌ها و شیرآلات به دلایل متفاوتی استفاده می‌کنند. پروژه‌های لوله‌کشی متفاوتی در زمینه‌های مختلف وجود دارند که از سایر لوله‌ها به همراه شیرآلات در آنها استفاده می‌شود.

در صنعت از لوله‌ها و شیرآلات به دلایل متفاوتی استفاده می‌کنند. پروژه‌های لوله‌کشی متفاوتی در زمینه‌های مختلف وجود دارند که از سایر لوله‌ها به همراه شیرآلات در آنها استفاده می‌شود. با توجه به نوع لوله‌ای که استفاده می‌کنند تجهیزات خاص و متفاوتی لازم است. خرید هر کدام از این اقلام صنعتی نیازمند اطلاعات کافی در مورد انواع و کاربرد آنها دارد. لوله‌ها و شیرآلات صنعتی در هر نوع و هر کاربردی بدون استفاده از اتصالات قابل استفاده نخواهند بود. اتصالات نقش بسیار مهم اساسی در سایر پروژه‌های صنعتی دارند و به همین دلیل لازم است تا با کاربرد اصلی آنها به همراه انواعشان اطلاعات لازم را بدست آورید.

لوله‌ها در انواع مختلفی وجود دارند. لوله‌های درزدار، بدون درز جوشی و.... که هر کدام از آنها در شرایط و موقعیت های مربوط به خود استفاده می‌شود. برای تنظیم و کنترل استفاده از انواع لوله‌ها لازم است که از شیرآلات استفاده کنند. با توجه به لوله‌ها از شیرآلات مربوط به خود استفاده می‌کنند. ولیکن در این میان چیزی که بسیار اهمیت دارد وجود اتصالات است. این لوله‌ها و شیرآلات باید از طریق تجهیزاتی به نام اتصالات به یکدیگر متصل شوند. در غیر این صورت به تنهایی به هیچ دردی نخواهند خورد و کاربرد خاصی ندارند.

همین جمله می‌تواند اهمیت استفاده از اتصالات را مشخص کند. تا به امروز در هیچ موقعیتی مشاهده نشده است که در پروژه‌های لوله‌کشی از لوله‌ها به تنهایی استفاده کنند. برای تعریف کامل تر می‌توان گفت که اتصالات به قطعاتی گفته می‌شد که برای اتصال دو لوله به یکدیگر، تبدیل قطر آنها و انشعاب‌گیری از آنها استفاده می‌کنند. اتصالات تجهیزات بسیار کوچکی هستند ولی به عنوان قلب لوازم صنعتی شناخته می‌شود.

آشنایی با اتصالات در انواع مختلف

با توجه به کاربرد اتصالات و جایی که باید استفاده شوند می‌توان اتصالات را به انواع مختلفی تقسیم کرد. ذکر این نکته در اینجا الزامی است که اتصالات و تجهیزات صنعتی را معمولا از جنس فولاد و یکسری آلیاژ خاص با تحمل فشار بالا می‌سازند که بتوانند در بسیاری از کاربرد ها استفاده شوند. به طور کلی اتصالات به 3 دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

  • اتصالات جوشی
  • اتصالات فشار قوی
  • فلنج

اتصالات جوشی

برای خرید اتصالات جوشی با خلوص بالا در اندازه‌ها و انواع مختلف می‌توانید از طریق شرکت پتروسا اقدام کنید. این شرکت انواع اتصالات و تجهیزات صنعتی را برای کاربردهای مختلف با بهترین کیفیت و عالی‌ترین قیمت تولید کرده و به دست خریداران می‌رساند. از متداول‌ترین نوع اتصالات و تجهیزات صنعتی می‌توان به اتصالات جوشی اشاره کرد. از این نوع اتصالات می‌توان برای متصل کردن لوله‌ها در لوله‌کشی های صنعتی استفاده کرد. در حقیقت این نوع اتصالات به عنوان رابط بین دو لوله استفاده می‌شود و به همین دلیل از آن خیلی بیشتر از اتصالات دیگر استفاده می‌کنند.

کاربرد اصلی این نوع اتصالات این است که باعث می‌شود مواد و سیالات درون لوله‌ها مسیر خود را تغییر دهند. همانطور که از نام این نوع اتصالات مشخص است با جوش دادن به لوله ها از آن استفاده می‌کنند. می‌توان این نوع اتصالات را با استفاده از هر لوله‌ای استفاده کرد و با توجه به کاربرد آن معمولا در بسیاری از مواقع لازم و ضروری خواهد بود.

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

اتصالات فشار قوی

از دیگر اتصالات پر کاربرد در پروژه‌های صنعتی می‌توان به اتصالات فشار قوی اشاره کرد. این نوع اتصالات با توجه به مقاومت بالا و دوام بسیار زیادی که دارند به عنوان اتصالات فشار قوری نامگذاری می‌شوند. از این نوع اتصالات برای جابه جا کردن مواد در سایر صنایع مانند صنایع داروسازی، صنعت پتروشیمی، نفت و گاز و ... استفاده می کنند. در صنایع نام برده شده و دیگر صنایع مشابه آنها انتقال مواد با فشار بالایی انجام می‌شود. به همین دلیل نیاز به استفاده از تجهیزات با دوام و مقاوم دارد. همچنین این نوع اتصالات در بسیاری از پروژه‌های صنعتی نام برده شده لازم است چرا که فشار قوی مواد و سایلات باعث گرم شدن و بالا رفتن حرارت می‌شود.

اتصالات فشار قوی خود به دسته دنده‌ای و جوشی تقسیم‌بندی می‌شود که هر کدام از آنه برای کاربرد خاصی استفاده خواهند شد.

فلنج

فلنج از جمله تجهیزاتی است که در اتصالات صنایع استفاده می‌شود. می‌توان گفت که فلنج ابزاری است که دارای یک لبه داخلی و خارجی است. از این ابزار برای استحکام سازه مورد نظر استفاده می شود. فلنج ها در کلاس های مختلفی وجود دارند و با توجه به سازه‌ی مورد نظر از آنها در کلاس‌های مختلفی استفاده می‌کنند. مهم‌ترین کاربرد استفاده از فلنج‌ها داشتن قابلیت جداسازی آسان آنها است. با استفاده از فلنج ها شما می‌توانید به راحتی با استفاده از پیچ و مهره ها سازه ها را جداسازی کرده و یا اینکه دوباره به یکدیگر متصل کنید. در صورتی که در روش جوش دادن برای اتصال و جداسازی لوله ها و اتصالات دیگر زمان و لوازم خیلی بیشضتری استفاده خواهد شد.

انواع فلنج و دیگر اتصالات صنعتی را می‌توانید با کیفیت بالا و هزینه مناسب از شرکت پتروسا که تامین کننده نفت، گاز و پتروشیمی است تهیه کنید.

منبع : مرآت نیوز 

تامین کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی ...
ما را در سایت تامین کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی دنبال می کنید

برچسب : اتصالات جوشی , نویسنده : پتروسا petrosa بازدید : 163 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1400 ساعت: 17:44

جهت انجام لوله‌کشي‌هاي صنعتي در رتبه اول نياز به استفاده از انواع لوله صنعتي خواهد بود. لوله‌هاي صنعتي به منظور انتقال مواد و سيالات از مکاني به مکان ديگر استفاده مي‌شوند. اين لوله‌ها با توجه به مکان و کاربردي که استفاده مي‌شوند در گونه‌هاي مختلفي توليد شده‌اند. براي شناخت بيشتر اين لوله‌ها مي‌توان گفت تيوپ‌هاي تو خالي هستند که در ارتفاعات بلند يا کوتاه براي رساندن موادي که حالد جامد ندارند ساخته مي‌شوند. براي ساخت لوله‌ها مي‌توان از پلاستيک، فلز، بتن، چوب يا فايبرگلاس استفاده کرد. لوله‌هايي در جنس‌هاي مختلف براي کاربرد هاي مختلف استفاده مي‌شوند.

 يک سيستم لوله‌کشي علاوه بر لوله‌ها نياز به اتصالات و شيرآلات براي تنظيم کار لوله‌ها و اتصال آنها به يکديگر دارد. در اينجا مي‌خواهيم در مورد انواع لوله‌ها براي کاربردهاي مختلف صحبت کنيم. لوله‌ها به طور کلي در دو نوع لوله بدون درز و لوله درزداز جوشي تقسيم بندي مي‌شوند. خريد لوله بدون درز در بسياري از مواقع لازم بوده و در خيلي از کاربردها نياز مي‌شود. وليکن اين لوله‌ها در زمان حاضر بيشتر استفاده مي‌شوند و به نوعي به جاي لوله‌هاي درزدار جوشي هم مي توان از آنها استفاده کرد. ولي برعکس اين کار امکان پذير نخواهد بود.

 

خريد لوله

 

کاربرد و چگونگي ساخت لوله بدون درز
براي ساخت انواع لوله‌هاي صنعتي مخصوص لوله کشي از روش‌هاي ساخت مختلفي استفاده مي‌کنند. چيزي که در بين اين روش‌ها مشترک است و براي ساخت هر دو نوع لوله از آن استفاده مي‌شود تبديل فولاد خام به شکلي براي شروع کار خواهد بود. در مرحله بعد براي ساخت لوله‌هاي بدون درز شمش فولاد گرم به لوله‌هاي بدون درز تبديل شده، لبه هاي فولادي آنها به هم مي رسد و با يک نوار جوش به يکديگر جوش داده مي‌شوند. براي ساخت اين نوع لوله مي‌توان از روش‌هاي مختلفي استفاده کرد که در ادامه در مورد اين روش‌ها صحبت مي‌کنيم.
فرآيند دستگاه سنبه کاري براي ساخت لوله بدون درز
در اين فرآيند از يک شمش فولادي گرد براي ساخت لوله‌هاي بدون درز استفاده مي‌کنند. اين شمش را درون يک کوره گردان بوته‌اي قرار مي‌دهند. پس از آنکه شمش را از کوره تخليه کردند يک سوراخ کوچک در انتهاي آن ايجاد مي‌کنند. از ين سوراخ کوچک براي انجام عمل سنبه کاري استفاده مي‌شود. سنبه کاري که به طور کلي سنبه کاري دوار ناميده مي‌شود يک نوع فرآيند بسيار سريع و پويا خواهد بود. در اين فرآيند شمشي که گرم شده را بين دو رول لوله‌اي شکل قرار مي‌دهند و با سرعت بالا مي‌چرخانند.

انجام اين کار به صورت متقاطع باعث مي‌شود که تنش‌هاي کششي زيادي در مرکز شمش ايجاد شود. رول‌هاي مخصوص سنبه‌ها به گونه‌اي طراحي مي‌شوند که هنگام خارج شدن فلز از فرآيند در امتداد رول و در قسمت‌هايي که در آنها سنبه کاري انجام شده جريان يابد. دقت کنيد که براي ايجاد جريان فلز و تشکيل پوسته لوله بوسيله فرآيند چرخشي از نقطه سنبه کاري استفاده مي‌کنند. اين نقطه را مي‌توان ابزاري آلياژي با دماي بالا و آب خنک در نظر گرفت. پس از انجام اين فرآيند يعني توليد پوسته لوله هاي سوراخ شده، لوله‌ها بلافاصله به دستگاه سنبه متحرک براي ادامه فرآيند منتقل مي‌شوند. ميله‌هاي سنبه کاري شده به درون پوسته مخصوص لوله‌هاي سوراخ شده وارد شده و در نهايت به داخل دستگاه منتقل مي‌شوند.
ساخت لوله ها با فرآيند دستگاه نورد توپي مانيسمان
ساخت لوله‌ها با استفاده از اين روش تقريبا شبيه به دستگاه سنبه کاري است و شباهت زيادي با آن روش دارد در صورتي که به جاي دستگاه سنبه دستگاه نورد توپي قرار مي‌گيرد. در اين دستگاه يک جفت رول مخروطي قرار دارد که اين دو رول بالاي يکديگر قرار گرفته‌اند. پوسته‌هاي مخصوص لوله‌هاي تو خالي که ديواره‌هاي ضخيمي دارد، يک سنبه استوانه‌اي شکل را درون خود قرار مي‌دهد و به سمت رول‌هاي دستگاه نورد توپي هدايت مي شوند. در اين مرحله به محض درگير شدن با قسمت نازک قطعات يک لايه کوچک از ماده از پوسته لوله تو خالي بريده مي‌شود. سپس اين لايه را به ديواره لوله‌هاي سنبه کاري شده مي‌افزايند. بعد از اين مرحله پوسته لوله تو خالي همراه با سنبه در جهت چرخش رول به سمت عقب حرکت مي‌کند.

 

خريد لوله

 

ساخت لوله ها با استفاده از فرآيند اکستروژن
فرآيند اکستروژن يک فرآيند مخصوص براي تشکيل و ساخت فلز است. در اين فرآيند يک قطعه مخصوص کار که در بسياري از مواقع يک شمش گرد است، از درون قالبي با سطح مقطع کوچکتر عبور داده مي‌شود. به همين شکل يک سطح مقطع جديد براي آن ساخته مي‌شود. به نسبت مقدار موادي که در قطعه کار و قطعات خارج شده موجود است طول قسمتي که خارج مي‌شود متفاوت خواهد بود. مي‌توان به طور مستقيم با استفاده از سنبه هايي که به لوله کار متصل مي‌شوند لوله ها را اکسترود کرد.

به موازات محوري که رم بر روي آن نيرو وارد مي‌کند، درون کار يک سوراخ ايجاد مي‌شود تا اکستروژن را تشکيل دهد. سنبه را در داخل اين روزنه قرار مي‌دهند. تا اينجا سه روش براي ساخت لوله‌هاي بدون درز گفتيم و به طور کامل براي شما توضيح داديم. خريد لوله بدون درز مي‌تواند در بسياري از شرکت‌هاي توليدکننده محصولات صنعتي انجام شود. يکي از بهترين شرکت ها با ساخت قطعات صنعتي با کيفيت مي‌توان به پتروسا اشاره کرد.

منبع : قطار نيوز 

تامین کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی ...
ما را در سایت تامین کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی دنبال می کنید

برچسب : لوله بدون درز ( مانیسمان ) , خرید لوله بدون درز ( مانیسمان ), نویسنده : پتروسا petrosa بازدید : 152 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1400 ساعت: 19:23

لوله ها را مي توان تيوپ هايي تعريف کرد که براي انتقال مواد و سيالات از جايي به جاي ديگر استفاده مي شوند. لوله ها در ساير پروژه هاي صنعتي استفاده مي شوند و با توجه به نوع پروژه از لوله هايي با اندازه و جنس هاي مختلف استفاده مي کنند. براي ساخت لوله ها مي توان از فلز، پلاستيک، چوب، بتن يا فايبرگلاس استفاده کرد. لوله ها در جنس هاي مختلف را با توجه به پروژه لوله کشي انتخاب کرده و از آنها استفاده مي شود. در کل مي توان گفت که بدون استفاده از لوله ها پروژه هاي لوله کشي صنعتي وجود نخواهند داشت چرا از اصلي ترين قطعاتي هستند که در اين پروژه ها استفاده مي شوند.

ذکر اين نکته الزامي است که در ساير پروژه هاي صنعتي علاوه بر لوله ها از ساير تجهيزات لوله کشي مثل اتصالات و شيرآلات استفاده مي کنند. هر کدام از اين قطعات بدون يکديگر بدون استفاده و کاربرد خواهند بود و در بسياري از تقريبا در تمام مواقع آنها را با يکديگر استفاده مي کنند. لوله ها با توجه به موقعيت و مکاني که استفاده مي شوند در انواع مختلفي توليد مي شوند که به طور کلي به دو نوع درزدار جوشي و بدون درز آنها را تقسيم بندي مي کنند. از لوله هاي درزدار جوشي به دليل شيوه اتصالات و تجهيزاتي که نياز دارند در حال حاضر کمتر استفاده مي شود. براي به به کرا بردن اين لوله ها در ساير پروژه هاي لوله کشي نياز به استفاده از دستگاه جوش خواهد بود. کما اينکه در زمان هايي که لازم است اين لوله ها تعويض شوند بايد آنها را با دستگاه مخصوص برش داده و از يکديگر جدا کرد. همين مي تواند استفاده و خريد لوله درزدار جوشي را سخت تر کند. در ادامه در مورد اين نوع لوله بيشتر صحبت خواهيم کرد.
 

ساخت لوله هاي درزدار جوشي به روش هاي مختلف

جوشکاري قوسي غوطه ور (SAW)

فرآيند جوشکاري قوسي غوطه ور (SAW) شامل تشکيل يک قوس بين يک الکترود سيم لخت به طور مداوم تغذيه شده و قطعه کار است. در اين فرآيند از يک شار براي توليد گازهاي محافظ و سرباره و افزودن عناصر آلياژي به حوضچه جوش استفاده مي شود. گاز محافظ مورد نياز نيست. قوس در امتداد خط اتصال حرکت مي کند و با اين کار، شار اضافي از طريق يک قيف بازيافت مي شود. باقي مانده لايه هاي سرباره ذوب شده را مي توان پس از جوشکاري به راحتي از بين برد. از آنجا که قوس کاملاً توسط لايه شار پوشانده شده است، در هنگام جوشکاري معمولا قابل مشاهده نيست و اتلاف گرما نيز بسيار کم است. اين يک بازده حرارتي تا 60? را توليد مي کند (در مقايسه با قوس فلزي دستي 25?). دو نوع فرايند جوشکاري قوسي غوطه ور (SAW) وجود دارد:

  • فرآيند جوشکاري قوسي غوطه ور طولي (LSAW)
  • فرآيند جوشکاري قوسي غوطه ور مارپيچ (SSAW)

فرآيند جوشکاري قوسي غوطه ور طولي (LSAW)

در فرآيند جوشکاري قوسي غوطه ور طولي(LSAW) ، ابتدا لبه هاي طولي صفحات فولادي با استفاده از تجهيزات فرز کاربيد مورب مي شوند. صفحات زاويه دار شده سپس با استفاده از پرس U به شکل U و متعاقباً با استفاده از پرس O به شکل O شکل در مي آيند. پس از آن لبه هاي طولي صفحات جوش موقت داده مي شوند و به دنبال آن جوشکاري داخلي و خارجي بر روي آنها اعمال مي شود. لوله هاي توليد شده طي اين فرآيند به منظور از بين بردن تنش هاي داخلي و بدست آوردن تالرنس ابعادي کامل، تحت عمل انبساط قرار مي گيرند. پس از انتقال لوله ها به مرحله ي انبساط سرد، آزمايش هيدرواستاتيک و بازرسي NDT ، لوله ها تحت بازبيني نهايي قرار مي گيرند. دامنه قطر لوله LSAW بزرگتر از ERW است، به طور معمول از 16 اينچ (406 ميلي متر) تا 60 اينچ (1500 ميلي متر). عملکرد خوب در مقاومت در برابر فشار بالا و مقاومت در برابر خوردگي در دماي پايين.

فرآيند جوشکاري قوسي مارپيچي (SSAW)

در فرآيند جوشکاري قوسي مارپيچ (SSAW)، که همچنين به عنوان جوشکاري HSAW لوله شناخته مي شود، و در آن شکل خط جوش مانند مارپيچ است. اين روش از همان فن آوري جوشکاري قوسي غوطه ور با لوله LSAW استفاده مي کند. تنها تفاوت عمده ي آن اين است که لوله ي SSAW به صورت مارپيچي جوش داده مي شود در حالي که LSAW به صورت طولي جوش داده مي شود. اين فرآيند توليد شامل غلتاندن نوار فولادي در جهتي مي شود، تا جهت نورد با جهت مرکز لوله، شکل گيري و جوشکاري داراي زاويه باشد، و به اين صورت درز جوشکاري در يک مارپيچ قرار بگيرد.

دامنه قطر لوله SSAW از 20 اينچ (406 ميلي متر) تا 100 اينچ (2540 ميلي متر) است. مزيت آن اين است که لوله هاي SSAW را مي توان در قطر هاي مختلف با همان اندازه نوار فولادي تهيه کرد، براي نوار فولادي مواد اوليه طيف گسترده اي از کاربردها وجود دارد و خط جوش بايد فشار اوليه را با عملکرد خوب تحمل کند. عيب آن ابعاد فيزيکي بد آن است، طول درز جوش طولاني تر از طول لوله است، اين امر باعث ايجاد نقص هايي مانند ترک، سوراخ هوا، وجود خاکستر، جوشکاري ناتمام و نيروي جوش در حالت کششي مي شود.

منبع : نماينده 

تامین کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی ...
ما را در سایت تامین کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی دنبال می کنید

برچسب : لوله درزدار جوشی , خرید لوله درزدار جوشی , قیمت لوله درزدار جوشی , نویسنده : پتروسا petrosa بازدید : 208 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1400 ساعت: 19:20

شيرآلات از جمله قطعات صنعتي بسيار مهم و کاربردي محسوب مي‌شوند که بدون وجود آنکه لوله‌ها و ديگر قطعات صنعتي تقريبا بدون استفاده است. در ساير پروژه‌هاي لوله کشي صنعتي از قطعات و لوازم صنعتي خاصي استفاده مي‌کنند. لوله‌ها که مي‌توان گفت از قطعات اصلي در لوله کشي هاي صنعتي هستند براي انتقال مواد و سيالات استفاده مي‌شوند. براي کنترل ميزان عبور مواد از لوله‌ها و تنظيم مقدار مواد عبوري از شيرآلات استفاده مي‌کنند. شيرآلات به نوعي وظيفه قطع و وصل کردن عبور مواد از لوله‌ها را دارند و در مواقع مورد نياز تايين مي کنند که چه موقع مواد از لوله ها عبور داده شده و يا چه موقع اصلا وارد لوله ها شوند. 
با توجه به پروژه صنعتي مورد نظر و نوع کاربردي که در اين پروژه‌ها لازم داريم از شيرآلات مختلفي استفاده مي کند. شما مي‌توانيد انواع شيرآلات توپي، بشقابي، کشويي، يکطرفه، دابل بلاک، اتوماتيک و شيرهاي خاص را از شرکت توليد کننده پتروسا تهيه کنيد. اين شرکت مي تواند اين شيرآلات و لوازم خاص را در جنس ها و کاربرد هاي مختلف توليد کرده و به مشتريان عرضه کند. همچنين در صورتي که به دنبال يک شيرآلات با کاربرد و اندازه هاي خاصي هستيد مي توانيد با مشاوران پتروسا در ارتباط باشيد و نوع مورد نظر خود را سفارش دهيد. 
کمي قبل گفتيم که از شيرآلات در انواع مختلف براي کاربرد هاي خاصي استفاده مي شوند. شيرآلات با توجه به نوع ساخت و کاربرد هايي که دارند در انواع مختلفي توليد مي شوند. در اينجا ما مي خواهيم در مورد شيرآلات توپي به طور کامل صحبت کنيم. چگونگي ساخت و کاربرد اين نوع شيرآلات را براي شما توضيح خواهيم دارد. در اين صورت مي توانيد براي خريد شيرآلات توپي به راحتي و با اطمينان خاطر اقدام کنيد. 

www.etelanews.com

 

همه چيز در مورد شيرآلات توپي

خريد شير توپي در شرکت پتروسا با کيفيت بالا و قيمت مناسب انجام مي شود. اين نوع شيرها به صورت نصب تروئيون يا شناور تهيه شده‌اند و با سيت هاي نرم و فلزي ارائه خواهند شد. اين نوع شيرآلات داراي ويژگي هاي خاصي از جمله قطع و وصل محکم و داشتن ساقه هاي ضد انفجار است که از ويژگي هاي استاندارد سيرآلات در انواع مختلف محسوب مي شود. اين ويژگي ها براي حداکثر ايمني و حفاظت محيط زيست هستند که در اين نوع شيرآلات موجود هستند. 
شيرهاي توپي يکي از پرکاربردترين انواع شيرآلات هستند که به عنوان شيرهاي سريع العمل شناخته مي شوند. اين نوع شيرآلات مي توانند در مدت زمان کوتاهي جريان ورود مواد را قطع يا وصل کنند. دسته هاي شيرآلات توپي به صورت چرخش نود درجه عمل مي کنند و به همين ترتيب مي توانند با سرعت بالا ورود مواد را قطع و وصل کرده و کاربرد مورد نظر خود را انجام دهند. دليل نامگذاري شيرهاي توپي وجود يک گوي يا کره در مرکز اين نوع شيرها است. اين شيرآلات داراي يک منفذ باز است و در صورتي که دسته شير توپي در راستاي مسير قرار بگيرد شير در حالت باز قرار داده مي شود. برعکس اين حالت نيز ممکن است. شيرهاي توپي با توجه به کاربردي که دارند در پروژه هاي لوله کشي متفاوتي استفاده مي شوند. به همين نسبت مي توان آنها را به انواع مختلفي تقسيم بندي کرد. در ادامه با انواع اين نوع شيرآلات آشنا خواهيم شد. 

انواع شير توپي

الف) انواع شيرتوپي براساس بدنه و ساختمان ظاهري

شير توپي‌ها ازنظر ساختمان بدنه به‌ چهار دسته: بدنه تمام جوش؛ بدنه چند تکه؛ ورود از بالا و ورود از انتها تقسيم‌بندي مي‌گردند. عملکرد شير در همه اين انواع يکسان بوده و تفاوت آن‌ها در چگونگي توليد و مونتاژ قطعات شير است و هرکدام از آن‌ها مزاياي خاص خود را دارند که در ادامه به اختصار در مورد آن‌ها توضيح داده مي‌شود.

تمام جوش (Welded Body)

تمامي بدنه شير به روش جوش به هم متصل شده و کاملاَ جوش داده مي‌شود، تعميرات اين شيرها در اکثر موارد غير ممکن مي‌باشد و عدم توجه به نشتي، طول عمر زياد و قابليت تحمل فشارهاي بالا معمولا از اين شيرها در خطوط انتقال زيرزميني (دفني) يا خطوط انتقال دريايي و براي سيال‌هاي سمي و مضر مناسب بوده و استفاده مي‌شود.

بدنه چند تيکه (Split Body)

بدنه اين نوع ازشيرهاي توپي از اتصال موقت (پيچ و مهره) دو يا چند قطعه بهم تشکيل مي‌شوند. سهولت در تعمير، قيمت پايين و قابليت مونتاژ و دمونتاژ ساده قطعات از مزاياي اين نوع از شيرهاي توپي به شمار مي‌آيد.

ورود از بالا (Top Entry)

به شيرهاي توپي که قابليت مونتاژ از بالا را دارند شيرتوپي ورود از بالا مي‌گويند. از آن‌جايي که اين شيرها قابليت باز شدن از بالا را دارند به سهولت مي‌توان در خطوط انتقال آن‌ها را تعمير و قسمت آسيب ديده را به قطعات يدکي تعويض کرد.

ورود از انتها (End Entry)

به شيرهاي توپي که قابليت مونتاژ از انتهاي شيرتوپي را دارند، شيرتوپي ورود از انتها مي‌گويند. در اين مدل از شيرهاي توپي بدنه از انتها و با پيچ فلنج بهم متصل مي‌شود.

منبع : اطلاع نيوز 

تامین کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی ...
ما را در سایت تامین کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی دنبال می کنید

برچسب : خرید شیر توپی , قیمت شیر توپی , شیر توپی , نویسنده : پتروسا petrosa بازدید : 154 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1400 ساعت: 19:18